Bartolovci

Bartolovci kreću u lov
Dana 12.3.2025. godine održana je prva radionica s našim potencijalno darovitim učenicima:
Bartolovcima. Radionicu je provela školska psihologinja Iva Jakovljević.
Danas smo se družili na način da smo radili na našoj grupnoj koheziji, dogovorili određene
temelje za dalje i ispitali tko ima kakve interese.
Učenici su ispunili anketu na kojoj su napisali svoja očekivanja označivši i aktivnosti u
kojima bi voljeli sudjelovati u sklopu ovog Projekta. Također, smišljali smo logo i naziv naše
grupe, generacije Bartolovaca 2024./2025. godine. Na kraju smo ukrasili ploču te je svatko
ostavio svoj trag kako bismo zapečatili početak ovog našeg lova na zabavne, poučne i
kreativne pustolovine.

Moje ime tajnu krije!

S Bartolovcima, učenicima trećih i četvrtih  razreda održali smo drugu  zabavnu i edukativnu radionicu Moje ime tajnu krije! Započeli smo igrom “Zig, zag zum” kojom smo razvijali koncentraciju. Pomoću naših imena smo otkrili ključ za pročitati tajanstvenu poruku. Tajanstvena poruka nam je otkrila da u svakom našem  imenu se krije nešto zanimljivo, nešto posebno što može poslužiti za asocijaciju imena ali i stvaranje nelogične priče. Nelogične priče smo pretočili u crtež i otkrivali koje se ime u crtežu i priči krije. Razgibali smo se uz igru “Par, nepar” koja  razvija motoriku i koncentraciju. Radionica je bila  zabavna pa smo je malo i produžili!

Što su jeli naši stari

Treća radionica Bartolovaca je održana na Šokačkom stanu pod nazivom “Što su jeli naši stari “.
Učenici su vagali, mijesili, oblikovali, surađivali, pomagali jedni drugima…
Na kraju su kušali svojih ruku djelo. Bilo je ukusno!
Odigrali su nekoliko igrica kako bi se još bolje međusobno upoznali i povezali.

Radionica programiranja

Održan je uvodni sat radionice programiranja za potencijalno darovite učenike, ovaj put za učenike 4. razreda. Kroz rad na Micro:bitu i virtualnom sučelju istraživali su osnove robotike i programiranja. Upoznali su se s blokovskim programiranjem, slijedom naredbi i uvjetnim naredbama, što im je pomoglo u logičkom razmišljanju i rješavanju problema. Radionica je bila dinamična i interaktivna, a učenici su s velikim zanimanjem istraživali nove mogućnosti. Njihova radoznalost i brzina učenja doprinijeli su uspjehu prvog susreta. Ovo je tek početak njihovog uzbudljivog putovanja u svijet programiranja i robotike.

Gimnastikom za mozak i asocijacijama do lakšeg učenja

Bartolovci su na početku sata vježbali mozak metodom učenja pomoću pokreta i vježbi pod nazivom Brain Gym ili gimnastika za mozak. Brain Gym vježbe usklađuju funkcioniranje svih područja mozga i općenito sustava tijela i uma te vode poboljšanjima opće motoričke koordinacije, koncentracije i pamćenja, jezičnih i matematičkih vještina, logičkog mišljenja i razumijevanja te smanjenju hiperaktivnosti i napetosti. Nakon svojevrsnog razbuđivanja i zagrijavanja, učili smo glavne gradove Europe pomoću tehnike učenja asocijacijama, tražili ih na slijepoj karti te ih povezivali s državnim zastavama. Tehnikom učenja pomoću asocijacija smo učili kako razmišljati i učiti kroz igru, razvijali smo koncentraciju te sposobnost asocijativnog razmišljanja.

Uz smijeh rastemo!

Uvodna aktivnost “Oponašaj me” zainteresirala nas je i nasmijane uvela u nove izazove. Igrajući  u paru igru “Mali mlin“ razmišljali smo i predviđali kako nadmudriti drugog igrača. Jako je dobar osjećaj kada se trudiš i uspiješ! Nije bilo jednostavno, ali zato je uspjeh još i slađi. Nova dva izazova su razvoj obostrane koordinacije gimnastikom za mozak- Brain Gym. Kratka aktivnost razgibavanja uz brojeve bila je zagrijavanje za aktivnost “Riječ do riječi -priča”. Bartolovci su za tu aktivnost bili u skupini te su trebali napisati deset riječi – potrudili su se da budu zanimljive. Dogovorom su izabrali redoslijed kojim su ih složili. Prema poredanim riječima dobili su redoslijed riječi koji će se redati u priči koju su timski smislili te napisali. Priče su bile doista zanimljive i posebne. Ovu radionicu smo proveli u igri, radu, smijehu, razmišljanju, razvoju koordinacije i koncentracije te zajedništvu jer nas timski duh uči međusobnom prihvaćanju!

Radionica programiranja

Tijekom trosatne radionice učenici su nastavili istraživati svijet programiranja i robotike kroz konkretne i zanimljive zadatke. U prvom dijelu izrađivali su jednostavan kalkulator na Micro:bitu, koji pritiskom na tipke A i B generira nasumične brojeve te ih dodjeljuje varijablama. Kada se pritisnu obje tipke istovremeno (A+B), Micro:bit prikazuje rješenje nasumične računske operacije – zbrajanja, oduzimanja, množenja ili dijeljenja. Na tom primjeru učenici su učili razliku između globalnih i lokalnih varijabli, kroz praktičan rad i logičku analizu.

U nastavku su programirali LED lampice na Micro:bitu koristeći naredbu plot. Prvi zadatak bio je jednostavan – paljenje lampica određenim redoslijedom pomoću slijednog programiranja. Nakon toga učenici su nadograđivali program tako da su se LED lampice punile po ekranu, a sljedeći korak bio je promjena smjera i gašenje istim redoslijedom.

U posljednjem dijelu radionice učenici su programirali robota da izvršava jednostavne zadatke poput kretanja naprijed, okretanja unazad i zaobilaženja prepreka, uključujući i spužvasti čep postavljen kao izazov. Učenici su pokazali veliku motivaciju, snalažljivost i timski duh, a radionica je protekla u kreativnoj i veseloj atmosferi.

Dani medijske pismenosti

Mediji su danas sastavni dio našeg života i imaju važnu ulogu u emocionalnom razvoju, ponašanju i intelektualnom funkcioniranju djece i mladih. Kao i većina stvari, suvremena tehnologija i internet kao njezin najrašireniji produkt, imaju svoje dobre i loše strane. Koje su to negativne, a koje pozitivne strane izloženosti medijima, danas i kroz noviju povijest, naučili su naši Bartolovci na interaktivnom predavanju.

Na samom smo početku radionice osvijestili kakvi smo služeći se Dixit karticama i metodom asocijacija. Potom smo se, nakon upoznavanja s pojmom i vrstama medija, upoznali s određenim dijelovima mozga, ulogom mozga u našem funkcioniranju te smo povezali korištenje različitih medija s njegovim razvojem. Na modelu mozga prikazana je uloga sinapsi i svih drugih aktivnosti kojima se u životu bavimo. Učenici su dobili smjernice kako koristiti tehnologiju na način koji neće štetiti mozgu te su dobili razne savjete koje su, kako bi saželi naučeno, napisali u obliku pisma samom sebi u budućnosti.

Zajedno za druge – Socijalna samoposluga
Neki od naših dragih Bartolovaca sudjelovali su u dobrotvornoj akciji prikupljanja potrepština
za one kojima je to doista potrebno. Zajedno su, s ostatkom svoga razreda i učiteljicom
Marijanom Filipović, izradili i uskršnje čestitke kojima su ostavili osobni trag u životima
brojnih pojedinaca. Sve prikupljeno odnijeli smo u Socijalnu samoposlugu kako bi se
odgovorne osobe za to pobrinule. Bili smo sretni i ponosni. Kroz malene akcije, srca postaju
velika, a velika srca imaju više prostora za ljubav. Ljubav, svejedno, sve pobjeđuje. Drago
nam je da koračaju takvim putem. Samo naprijed Bartolovci!

Kroz igru učimo
Ovaj smo put započeli malo stručnije i profesionalnije. Ispunjavali smo PIE upitnik kojim
ćemo dobiti prikaz profila naših emocija. Neke su nam riječi bile nove, a neke smo vješto
savladali.
Završili smo igrajući Dixit igru. Uz pregršt smijeha, shvatili smo kako je ljepota u očima
promatrača, kako na jednake stvari gledamo drugačije i kako je svatko od nas poseban na svoj
način. Čemu nas sve igre mogu naučiti, nismo niti svjesni. Malo smo izašli iz vlastitih okvira i
vješto povezali vlastitu kogniciju s kreativnošću. Zabavili smo se i naučili puno novih stvari.

U svijetu robotike
Održan je uvodni sat robotike s učenicima 3. razreda tijekom kojeg su se upoznali s osnovama
programiranja. Kroz jednostavne primjere učili su o slijednom programiranju te korištenju
senzora i motora. Unatoč umoru od brojnih aktivnosti, učenici su pokazali interes i znatiželju.
Sat je protekao u pozitivnoj i poticajnoj atmosferi.

Bartolovci – povijesni detektivi

Grad Vinkovci, jedan je od najstarijih kontinuiranih naselja u Europu i krije mnoge tajne.
Kako bismo potaknuli istraživački duh naših dragih Bartolovaca i razvili strast prema
povijesti nastavnica Ivana Spajić održala je radionicu o Vinkovcima kroz stoljeća.
Učenici su se kroz escape room imali priliku upoznati s povijesti grada na Bosutu te su se
kroz metode povijesnog istraživanja, analizom izvora, arheološkim nalazima i interpretacijom
prošlosti i dobro zabavili.
Cilj radionice nije bilo samo prenošenje znanja nego i poticanje kritičkog mišljenja,
kreativnosti, vještina argumentacije i zaključivanja.

    Mozgujmo mozgom
    Došlo je vrijeme da malo detaljnije upoznamo taj naš složeni i pametni organ – mozak. Prvo
    smo ga malo dodirivali i opisivali, a zatim smo se upoznali s njegovim glavnim dijelovima,
    odnosno režnjevima. Saznali smo i koji je režanj zadužen za što, a sve smo te funkcije tražili
    po prostoru knjižnice jer smo tako lakše pamtili, a odmah smo se i malo aktivirali. Nakon što
    smo pronašli sve dijelove, saznali smo koristimo li više lijevu ili desnu hemisferu mozga. Dok
    smo o svemu tome pričali i svašta novo naučili, izrađivali smo i plakat koji će biti vidljiv svim
    učenicima jer će se nalaziti u hodniku naše škole.
    Možemo vam reći da taj naš mozak i nije tako jednostavan. Kod svakog je drugačiji pa zato i
    je svaki čovjek poseban na svoj način. Ono što je sigurno, treba ga držati u treningu i zdravo
    hraniti pa da što bolje muzgujemo mozgom!

    Priprema i provedba Escape rooma

    Učenici su sudjelovali u radionici koja je trajala dva i pol sata, a bila je podijeljena u dva dijela: priprema za Escape room i sudjelovanje u samom izazovu. Cilj radionice bio je poticanje logičkog razmišljanja, suradnje, snalažljivosti i primjene programerskih znanja u rješavanju zadataka kroz igru.

    U pripremnom dijelu učenici su se upoznali s pravilima Escape rooma, vrstama zadataka koje mogu očekivati te su zajednički ponovili osnovne programske koncepte koje će primijeniti tijekom izazova.

    Escape room sastojao se od niza logičkih zadataka, kvizova i kodiranih poruka koje su učenici trebali riješiti kako bi došli do „ključa“ izlaska. Pokazali su izvrsnu suradnju i kreativnost, a posebno su se istaknuli u rješavanju programskog dijela, koji su riješili s lakoćom i sigurnošću, što pokazuje njihovo sve bolje razumijevanje programiranja.

    Radionica je prošla u veseloj i aktivnoj atmosferi, a učenici su uživali u izazovima, zabavili se i pritom učili kroz igru. Ovakav pristup učenju pokazao se vrlo učinkovit jer su djeca bila motivirana, angažirana i spremna za timski rad. Radionica je u potpunosti ispunila ciljeve te potaknula interes učenika za buduće radionice sličnog tipa.

    Skip to content