Briga o mentalnom zdravlju pojedinca postala je imperativ današnjice. Budući da emocije imaju važnu ulogu u procesu djetetova razvoja, važno je staviti naglasak na učenje o emocijama i emocionalnim reakcijama. U situacijama u kojima smo suočeni sa snažnim ili preplavljujućim emocijama drugih, vještine emocionalne pismenosti pomažu nam donijeti dobre odluke koje čuvaju nas same i naše odnose s drugima. Djeca koja ne prepoznaju ili pogrešno protumače svoje i tuđe osjećaje najčešće nalaze neprihvatljiva rješenja problema bez obzira na svoje intelektualne sposobnosti. Ako učenici znaju prepoznati svoje i tuđe emocije, imenovati ih, primjereno reagirati na njih i nositi se s njima, tada mogu graditi i svoju otpornost, odnosno mogu razvijati sposobnost nošenja s poteškoćama.
U sklopu preventivnog programa škole, psihologinja Iva Jakovljević i knjižničarka Tihana Perić su održale radionicu na kojoj su učenici 3.a i 3.b razreda upoznati sa šest emocija koje smatramo osnovnima. Naši su trećaši kroz igru naučili prepoznavati i imenovati emocije te su razgovarali u kojim su se trenutcima u životu suočavali s istima. Cilj ove radionice bio je osvijestiti vlastite emocije i situacije koje ih uzrokuju te razumjeti važnost i ulogu emocija za vlastitu dobrobit. Smatramo da se emocionalne vještine, kao i većina drugih vještina, mogu naučiti i unaprijediti promišljanjem i učenjem, a škole su prava su mjesta za promoviranje emocionalne inteligencije i razvoja emocionalne pismenosti.